Урок англ про диккенса чарльза. План урока по английскому языку на тему "Charles Dickens" (7 класс)

Начинаем восемьдесят седьмой урок из третьего курса по методу доктора Пимслера американский английский язык для русскоговорящих.

Обратите внимание, что мы собрали все занятия в одной публикации Учим английский по методу доктора Пимслера

Listen to this conversation.
A — Good afternoon, my name’s Julia Vega. I reserved a room for two nights.
B — Oh, yes, Ms. Vega, you have room two seventy eight. It will be ready in just a few minutes.
A — Fine, where can I park my car?
B — We have a parking garage. If you’d like you can leave your luggage here and go park your car. The room will be ready when you come back. Here’s your key-card.
A — Ok, thank you.

Listen again.

You’re visiting an acquaintance and she asks about your family. Say that your son is in college.
My son is in college.

She asks «А ваша дочь?»
And your daughter?

Чем она сейчас занимается?
What is she doing now?

Попробуйте сказать, что она все еще в средней школе.
She’s still in high school.

Сейчас она упоминает, что ее племянник в Нью-Йорке. Она говорит «Он ищет квартиру».
He’s looking for an apartment.

Я забронировала комнату
I reserved a room.

В «Holiday Inn»
At the Holiday Inn.

Try to say «Я забронировала для него комнату»
I reserved a room for him.

В Holiday Inn.
At the holiday Inn.

Потому что наша квартира довольно-таки маленькая.
Because our apartment is pretty small.

Do you remember how to say «Электронный ключ».
Key-card.

Now she says «У него есть ключ от нашей квартиры». Сначала скажите «У него есть ключ».
He has a key.

У него есть ключ от нашей квартиры.
To our apartment.
He has a key to our apartment.

Я забронировала для него комнату
I reserved a room for him.

В Holiday Inn.
At the Holliday Inn.

Но у него есть ключ от нашей квартиры.
But he has a key to our apartment.

Сейчас она видит чемоданы и говорит «Его багаж вон там».
His luggage is over there.

Его комната будет готова
His room will be ready

В три часа.
At three o’clock.

Вы не услышали время. Используя «will» скажите «Когда она будет готова?»
When will it be ready?

She answers «В три часа».
At three o’clock.

Так как у него много багажа, вы предлагаете помощь.
Do you remember how to say «Нести»?
Take

Now she says «Через несколько минут»
In a few minutes

Мы можем отнести его багаж
We can take his luggage

В отель
To the hotel

Как она скажет «У него комната 140».
He has room one hundred forty.
He has room one forty.

В дальнейшем продолжайте использовать краткую форму. Скажите еще раз, что у него комната 140.
He has room one forty.

И у него уже есть электронный ключ.
He has his key-card already.

Отель находится на улице, где много машин. Спросите «Где мы можем припарковаться?»
Where can we park?

She answers «У них есть крытая парковка».
They have a parking garage.

Сейчас имея в виду работу ее племянника, спросите «Чем занимается ваш племянник?»
What does your nephew do?

She says «Он только что закончил институт».
He just graduated from college.

Он ищет работу
He’s looking for a job.

Компьютерного программиста.
As a computer programmer.

Скажите с вопросительной интонацией «Он хочет стать программистом?»
He wants to be a computer programmer?

She says «Да, ему всегда нравились компьютеры».
Yes, he’s always liked computers.

Now say «У него много багажа».
He has a lot of language.

Я знаю. Отель недалеко.
I know hotel isn’t far.

She wants to say «Но я доеду туда на машине».
But I’ll drive there.

Try to say «И припаркуюсь в гараже».
And I’ll park in the garage.
I’ll drive there and park in the garage.

У моего племянника комната № 140.
My nephew has room one forty.

Ask again when the room will be ready.
When will the room be ready?

Сейчас ее племянник заходит в комнату. Ваша знакомая говорит «Я хочу познакомить вас с моим племянником».

Дословно «Мне бы хотелось, чтобы вы познакомились с моим племянником». Слушайте и повторите первую часть.
I’d like you to meet.

Now try to say «Я хочу познакомить вас с моим племянником».
I’d like you to meet my nephew.

Ее племянника зовут Mark Brown.
Скажите «Я хочу представить вам моего племянника Марка Брауна».

I’d like you to meet my nephew Mark Brown.

Марк из Бостона.
Mark’s from Boston.

Your name’s Horhe Senteno.
Now she says «Марк, это Хорхе Сентено».

Listen and repeat.
Mark, this is Horhe Senteno.

Скажите еще раз «Это Хорхе Сентено».
This is Horhe Senteno.

Как ответит племянник?
Pleased to meet you, Mr. Senteno.

Давайте повторим еще раз знакомства. На этот раз ваша знакомая говорит племяннику «Марк, я хочу познакомить тебя с Хорхе Сентено».
Mark, I’d like you to meet Horhe Senteno.

Хорхе, это мой племянник Марк.
Horhe, this is my nephew Mark.

Что вы скажете, используя имя ее племянника?
Pleased to meet you Mark.

You talk for a minute then Mark asks «Когда будет готова моя комната?»
When will my room be ready?

Сейчас представьте, что вы в Нью-Йорке в длительной командировке. Вы хотите открыть чековый счет. Вот как будет «счет».
Account
An account

Сейчас «открыть счет»
Listen and repeat again.
To open an account.

Try to say «Мне бы хотелось открыть счет».
I’d like to open an account.

She asks «Какой вид счета?»
What kind of account?

Какой вид счета вы хотите открыть?
What kind of account do you want to open, sir?

Чековый счет?
Listen and repeat.
A checking account?

Answer «Да, чековый счет».
Yes, a checking account.

Она дает вам бланк, чтобы вы подписали. Она говорит «Подпишите здесь».
Listen and repeat.
Sign here.
Please, sign here.

How does she says «Подпишите здесь, пожалуйста».
Sign here, please.

Она говорит с вопросительной интонацией «Вы хотите открыть чековый счет?»
You want to open a checking account?

Answers «Да, где подписать?»
Yes, where do I sign?

Она показывает линию и просит «Подпишите здесь, пожалуйста».
Sign here, please.

Сейчас она хочет увидеть ваш документ, удостоверяющий личность. Удостоверение личности
Listen and repeat.
Identification

Иногда вы будете слышать, как используют сокращение «ID» но мы будем использовать полное слово. Сейчас попробуйте сказать «какое-нибудь удостоверение личности».
Some identification.

Try to ask «У вас есть какое-нибудь удостоверение личности?»

Американцы обычно используют свои водительские права в качестве документа, удостоверяющего личность. Но также можно использовать паспорт.

Вы даете его, говоря «Вот мой паспорт». Passport.
Here’s my passport.

She asks «У вас есть какое-нибудь удостоверение личности?»
Do you have some identification?

Да, вот мой паспорт.
Yes, here’s my passport.

Формальности почти улажены, и менеджер дает вам номер счета. Вы помните, как сказать «телефонный номер»?
Phone number

Now try to say «Номер счета»
Account number.

She says «Вот ваш номер счета».
Here’s your account number.

Номер вашего чекового счета.

Здесь номер вашего чекового счета.
Here’s your checking account number.

Она дает вам еще один бланк и просит «Подпишите здесь, пожалуйста».
Sign here, please.

Сейчас она отдает вам паспорт, говоря «Вот ваш паспорт»
Here’s your passport.

И номер вашего счета.
And your account number.
Your checking account number.

Выходя из банка, вы видите женщину, которая живет рядом с вашей квартирой. Она с юношей, которого вы не знаете. После того, как вы обменялись приветствиями, она представляет его вам, говоря «Хорхе, я хочу познакомить вас с моим племянником, Питером».
Horhe, I’d like you to meet my nephew Peter.

Питер, это Хорхе Сентено.
Peter, this is Horhe Senteno.

Вы жмете ему руку, затем ваша соседка говорит «Питер ищет здесь работу».
Peter’s looking for a job here.

Спросите Питера, какую именно работу.
What kind of job are you looking for?

He says «Я ищу работу»
I’m looking for a job.

Учителя истории в средней школе.
As a high school History teacher.

Say «Неужели?»
Really?

Мне всегда нравилась история.
I’ve always liked History.

Послушайте, что сейчас скажет ваша знакомая.
We’re on our way to Holiday Inn.

Питер забронировал там комнату.
Peter reserved a room there.

Но у него есть ключи от моей квартиры.
But he has a key to my apartment.

Они несут чемоданы. Спросите «Я могу вам помочь?»
Can I help you?

Ask her if you can help her with the luggage.
Can I help you with the luggage?

She says «Спасибо, но моя машина прямо за углом».
Thanks but my car’s just around the corner.

И в отеле есть крытая парковка.
And the hotel has a parking garage.

Мы хотим отвезти багаж Питера в отель.
We want to take Peter’s luggage to the hotel.

А потом мы пойдем обедать.
And then we’re going to have lunch.

В этот момент один ваш коллега останавливается перед вами и здоровается. Скажите своей соседке Линде «Я хочу познакомить вас с моим коллегой, Чарльзом Джонсоном».
I’d like you to meet my colleague Charles Johnson.

Чарльз, это Линда Браун.
Charles, this is Linda Brown.

После того, как вы представили их друг другу, что они скажут?
Pleased to meet you.
Pleased to meet you.

Сейчас представьте, что вы — женщина, которая приехала в командировку.
You’re in a bank, say that you’d like to open a checking account.

I’d like to open a checking account.

Как вас спросят, есть ли у вас какое-нибудь удостоверение личности?
Do you have some identification, Ms?

Say that you have your passport.
I have my passport.

После того, как вы заполнили бумаги, он говорит «Подпишите здесь, пожалуйста».
Sign here, please.

Несколько минут спустя он говорит «Здесь номер вашего счета».
Here’s your account number.
Thank you. Thank you very much!

Это конец восемьдесят седьмого упражнения! Теперь можете приступать к восемьдесят восьмому уроку

(4 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Lesson Plan #64

Date: 05.05.2016

Form: 7 “A”, “B”

Theme: Charles Dickens

The aim: This lesson introduces students to Sir Charles Dickens

Objectives:

To be able to briefly describe the life of Sir Charles Dickens.

To be able to describe some of the novels that Sir Charles Dickens was working on.

To be able to list the main published works of Sir Charles Dickens.

Time: 45 min

The procedure of the lesson

Greetings. Checking attendance

Checking pupil’s homework. (Irregular verbs)

The main part of the lesson.

Charles Dickens was born in 1812. He lived in the south of England when he was a little boy. His father worked in an office. He was a very clever man, but he was very poor. Charles had many brothers and sisters, but he did not often play with them. His father had many books and Charles liked to read them. He learned to read very early. When Charles was 10 years old, his family went to London. There his fathe got into debt (as he had little money) and the n into debtor"s prison. So little Charles began to work when he was ten. That was the beginning of Charles" hard life.

    Чарлз Диккенс родился в 1812 году. В детстве он жил на юге Англии. Его отец работал в конторе. Он был очень умным, но очень бедным человеком. У Чарлза было много братьев и сестер, но он редко с ними играл. У его отца была большая библиотека, и Чарлз любил читать. Читать он научился рано. Когда Чарлзу было десять лет, его семья переехала в Лондон. Там его отец залез в долги (поскольку у него было мало денег) и затем попал в долговую тюрьму. Поэтому маленький Чарлз начал работать в десять лет. Это было началом тяжелой жизни Чарлза.

    He worked at a small factory in London, pasting labels on blacking bottles. He had to work in a dirty room with no windows. He did not like his work, but he had to work at the factory for two years. Then he went to school for three years, but he did not learn much at school. He learned much at home, from his father and from other clever people. Later he worked as a reporter to the Parliament and became a writer of short stories. In 1837 he published his first novel "The Posthumous Papers of the Pickwick Club". And the young reporter became a famous writer. Then he published novel after novel - "Oliver Twist", "Dombey and Son", "David Copperfield" and many other good books.

    В Лондоне он работал на маленькой фабрике, где наклеивал этикетки на бутылочки с ваксой. Ему приходилось работать в грязной комнате, где не было окон. Работа ему не нравилась, но он проработал на фабрике два года. Затем он три года учился в школе, однако там он немногому научился. Гораздо больше он узнал дома, от отца и других умных людей. Позже он работал репортером по вопросам деятельности парламента и начал писать рассказы. В 1837 г. он опубликовал свой первый роман "Посмертные записки Пиквикского клуба". И после этого молодой репортер стал известным писателем. Затем он публиковал романы один за другим - "Оливер Твист", "Домби и сын", "Дэвид Копперфилд" и многие другие книги.

    His books are very interesting, they teu us aoout the hard life of the poor people in England of that time. When we read his books, we sometimes laugh, but we often want to cry. Charles Dickens died in 1870. He is one of the greatest novelists in the English literature. Dickens lived more than a hundred years ago, but people in the whole world like to read his books today, because in his books he showed a real world and people of Victorian England.

    Его книги очень интересные, в них говорится о тяжелой жизни бедных людей в Англии того времени. Когда мы читаем его книги, то иногда смеемся, но часто нам хочется плакать. Чарлз Диккенс умер в 1870 г. Он является одним из величайших романистов в английской литературе. Диккенс жил более ста лет назад, но и сегодня людям во всем мире нравится читать его книги, потому что в них он показал подлинный мир и людей, живших в викторианской Англии.

Vocabulary:

to get into debt - залезть в долги
to cry -
плакать
poor -
бедный
prison -
тюрьма

Questions:

1. Where did Charles Dickens live?
2. Where did his father work?
3. When did his family go to London?
4. Why did Charles have to work?
5. What novel did Charles Dickens publish in 1837?
6. What do his books tell us about?
7. What did Charles Dickens show in his books?

Past Simple Tense.

Exercise #1. Read the text. Put the verbs in brackets in Past Simple Passive. Guess the famous object.

This old building is in one of the countries of Europe. It’s not a natural object. It 1_______ (to make) by man a long time ago. Now it 2____________ (to see) as a tourist attraction. It’s a famous old building. It 3__________ (not to build) by the Romans. Galileo, the famous scientist, dropped heavy objects from this building to make his experiments. The upper floor 4 ___________ (to complete) in 1319. It 5_________ (to build) by Tommaso Pisano. The largest bell of the building 6 ____________ (to install) in 1655. The bell-chamber 7___________ (to add) in 1372.

Keys: 1 was made, 2 is seen, 3 wasn"t built, 4 was completed, 5 was built, 6 was installed, 7 was added

Exercise #2.

1) went 2) worked 3) finished 4) arrived 5) rode 6) left 7) made 8) started 9) died 10) did

Evaluation. Giving home task: ex.14-15, new words. The end of the lesson.

Teacher: Saniya Zhumabayeva

Муниципальное Бюджетное

Общеобразовательное Учреждение «Лицей»

Конспект открытого урока

по английскому языку в 9 классе

«В гостях у английской королевы»

At the English Queen’s Place

Должность: учитель английского языка

Место работы: МБОУ Лицей г. Провтино

Протвино

2010 год

Цели:

    образовательная - обобщить изученный страноведческий материал по теме;

    развивающая – развивать навыки устной речи; интерес учащихся к изучению английского языка;

    воспитательная – прививать интерес к культуре страны изучаемого языка.

Оборудование:

    магнитофон

    раздаточный материал (карточки « Likes », «Dislikes», тексты №1, №2, №3)

    диск с песнями «Imagine» by John Lennon, «Yesterday» by «The Beatles»

    иллюстрации с видами Лондона

    изображения семейного древа королевской семьи (3 шт.)

Ход урока

Действующие лица:

    Ведущий 1

    Ведущий 2

    Королева

    Участники (учащиеся 9 класса) – 3 команды

Ведущий 1:

Dear boys and girls! Dear teachers and guests! I hope you are fine today. We are glad to see you here.

Ведущий 2:

We’ve gathered together today to hold the game with the English Queen. Let’s meet Her Majesty!

(звучит музыка « Imagine » by John Lennon, появляется королева)

Королева:

Good morning! I’m the Queen of England. My name is Elizabeth – Mary – Alexander Windsor. I greet you sincerely, my dear friends! I know that you have been studying English since your childhood. I hope you know a lot about my country, my family, my people. Now let’s play the game!

(занимает место на импровизированном троне)

Ведущий 1:

Before the game we asked you to divide into 3 teams.

(учащиеся распределились на 3 равные команды, заняли свои места за столами, выбрали капитанов и придумали названия)

Well, the captain of the 1 st team is… Let’s greet the members of this team.

(все приветствуют аплодисментами участников команды)

Who is the captain of the 2 nd team?

Who is the captain of the 3 rd team?

(определились с капитанами, начинаются задания)

Ведущий 2:

Attention, please! Your task is to get as many points as possible. The team with the highest score will become the winner of the game and get a special prize from the Queen (иллюстрации с видами Лондона).

Ведущий 1:

Let’s start the game!

The 1 st round is «Warming up» (разминка)

(каждая команда должна ответить на один вопрос)

(ведущий 1 задает вопросы первой команде)

Ведущий 1:

    Who is the Head of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland? (Queen Elizabeth II)

    When did Her Majesty come to the throne? (1952)

    Where was Princess Elizabeth educated? (at home)

(ведущий 2 задает вопросы второй команде)

Ведущий 2:

    Who is the Queen married to? (Prince Philip the Duke of Edinburgh)

    How many children have Elizabeth and Philip got? (4 children: Prince Charles, Princess Anne, Prince Andrew, Prince Edward)

    Has the Queen got brothers or sisters? (only one sister – Princess Margaret)

(ведущий 1 задает вопросы третьей команде)

Ведущий 1:

    Who are Prince William and Prince Henry’s parents? (Prince Charles and Lady Diana Spencer. She died in 1997)

    Who are the Queen’s eldest child and the youngest one? (Charles – the eldest, Edward – the youngest)

    How many grandchildren has the Queen got? (6 grandchildren)

(жюри подводит итоги 1 конкурса)

Ведущий 2:

The 2 nd round is «Likes and Dislikes» (любит – не любит)

On the tables you see the lists of the Queen’s likings and disliking. Your task is to choose and write down what she likes and dislikes

(командам предлагается список, из которого они должны выбрать, вырезать и приклеить на отдельных листах бумажки с тем, что нравится и не нравится королеве – приложение 1). Время на выполнение этого задания 5-7 минут.

(пока жюри подводит итоги 2 конкурса, команды исполняют песню « Yesterday » группы «The Beatles»)

Ведущий 1:

The 3 rd round is «Guess the Hero» (узнай героя)

Your task is reading the text to another team. If the answer is right, this team will get one point.

(капитаны по очереди читают задания на карточках – приложение 2)

Ведущий 2:

The 4 th round is «Boxes» (коробочки)

Her Majesty has got 3 boxes. In each box there are cards with the statements. Your task is to say if they are false or true.

(приложение 3)

Ведущий 1:

Round 5 «The British Royal Family Tree»

Put down the names (the members of the Royal family) into the tables.

(команды заполняют пустые таблицы на древе, вписывая имена членов королевской семьи – приложение 4)

(жюри подводит итоги)

C
onclusion

Королева:

Dear friends! I liked the game very much. You were very clever and brave with your answers. I hope next time we’ll meet at my place, at Buckingham Palace in London.

Now our winners will get my presents.

Thank you!

Goodbye, my friends!

Приложение 1

Horse racing

Scottish country dancing

Jigsaw puzzles

Bright red dresses

Deerstalking

Champagne

Long-stemmed, deep-pink carnations

Quiet evenings at home

Sandringham

The Beatles film, Yellow Submarine

Tennis, including Wimbledon

Milk pudding

The cold

Charles Dickens

Dictating letters

Cigar smoke

Sailing

Listening to after-dinner speeches

Ivy

Snails

Приложение 2

Guess the Hero

Text 1

But he is not a monarch. He was born in Greece.

He is a qualified pilot. Sometimes he gives interviews.

The sphere of his interests is very wide: environment, wildlife, science and sport. He is … Prince Philip, the Duke of Edinburgh

Text 2

He is one of the members of the Royal Family.

He was born in 1948. He is interested in many things: architecture, environment, history, farming. His favourite sport is polo. He has two children. He is… Prince Charles

Text 3

She became the Queen in 1558. She never married and is remembered as a very popular and strong queen. She is known for saying ” I know I have the body of a weak and feeble woman, but I have the heart and stomach of a King…” She is…

Henry’s daughter, Elizabeth

Приложение 3

    The family name of the present royal family is Windsor. True

    The Queen’s favourite animals are cats. False (dogs)

    Prince William attended Oxford University. False (St Andrew’s University)

    Prince Harry’s real name is Henry Charles Albert. False (Henry Charles Albert David)

    Princess Diana died in Paris. True

    In Buckingham Palace there are 600 rooms. True

    The British monarchs are crowned in St Paul’s Cathedral. False (Westminster Abbey)

    Queen Victoria reined for the longest period. True

    Prince Harry is president of England’s Football Association. False (Prince William)

    Prince Charles wrote a successful children’s book. True

Приложение 4

The Queen

Prince William

Prince Philip

Princess Margaret

Prince Henry

Prince Charles

Peter Philips

Zara Philips

Lady Diana Spencer 1961-1997

Princess Beatrice

Princess Eugenie

Princess Anne

Captain Mark Philips

Prince Edward

Sarah Ferguson

Prince Andrew

За основу семейного древа взята схема из учебника « English VI» О.В. Афанасьева, И.В. Михеева с. 133, 2002

Список литературы

    Английский язык: Учеб. для VI кл. шк. с углубл. изучением англ. яз., лицеев, гимназий, коллеждей / О.В. Афанасьева, И.В. Михеева. – М.: Просвещение, 2002.

    Журнал «Speak Out. What are the British like?». Издательство «Глосса-Пресс»

    Журнал « Speak Out № 4 (56) 2006». Издательство «Глосса-Пресс»

Класс: 9

Презентация к уроку






Назад Вперёд

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.

Цели урока : активизация речемыслительной деятельности учащихся;

закрепление лексического материала по теме «Литература» (Писатели. Жанры литературы; закрепление грамматического материала по темам: Употребление артикля с именами собственными. Использование видо-временных форм для описания действий, событий, происходивших в прошлом; развитие навыков аудирования, диалогической и монологической речи.

Задачи :

  • Учебная : формирование и развитие коммуникативных умений учащихся с использованием лексического, грамматического материала.
  • Познавательная : расширение лингвистического, культурного кругозора учащихся.
  • Развивающая : интеллектуальное развитие учащихся (развитие памяти, внимании, логики, цельности восприятия и высказывания), формирование готовности к коммуникации.
  • Воспитательная : помощь в осознании важности чтения и как результат духовного обогащения учащихся; воспитание уважительного отношения и интереса к культуре других стран и как следствие формирование позитивного отношения к изучению иностранного языка.

Оборудование урока : дидактические материалы: учебник Английский язы 9 класс, авторы: В. П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э. Ш. Перегудова и др.; выставка «Книги» (произведения Ч. Дикенса), портрет писателя, электронная презентация урока.

Этапы урока:

  1. Организационный этап;
  2. Проверка домашнего задания (ответы на вопросы по биографии Ч. Дикенса);
  3. Закрепление лексического и грамматического материала (выполнение упражнений);
  4. Аудирование (слушание текста «Дикенсовский литературный фестиваль;
  5. Проверка понимания пройденного материала (выполнение заданий по услышанному тексту);
  6. Информация о домашнем задании.
  7. Заключительная часть (рефлексия).

1-й этап: Warming Up Activities.

Teacher : Good morning! The subject of our lesson is «Famous British Writers» (continued). Today we will talk about one of the most famous British writers Charles Dickens. Look at the blackboard please! Next year it will be the 200th Anniversary of Charles Dickens birth.

(на доске портрет писателя, написаны даты его жизни)

Today we will remember this outstanding writer and perhaps you will learn some new things about him!

But first let us remember the English writers and poets you have read already about!

(и т.д., параллельно учащиеся отрабатывают лексику)

2-й этап: Проверка домашнего задания.

Teacher: Your homework for today was to find more information about Dickens" biography (you could use various sources). So look at the blackboard please. You see the plan we made up last time. Let"s summarize the information according to our plan.

(Учитель выводит слайд с планом рассказа. К каждому пункту предложены ключевые слова и выражения. В соответствии с этими пунктами учащиеся делятся на группы, причем в каждой группе должны быть учащиеся с разным уровнем подготовки, и рассказывают на каждую тему).

  • Childhood. Youth (was born; at the age of; to move to)
  • Journalism. Early novels (a novel, a reporter, to be published; A Dinner of Poplar Walk; Sketches by BOZ; Pickwick Papers ).
  • Dickens" family (To get married, a wife).
  • Middle years (Bleak Hours, Hard Times, Litle Dorrit )
  • Trips to America (to travel, to give lectures, public readings, an impression).
  • Literary style. Characters (vivid descriptions, sense of humour, to describe the hardships of the working class).
  • Last years. Museums and festivals (The Charles Dickens Museum in London; The Charles Dickens Birthplace Museum in Portsmouth; The Dickens House Museum in Broadstairs, Kent; The Charles Dickens Centre in Eastgate House, Rochester; The Riverside Dickens Festival in Riverside, California; The Great Dickens Fair in San-Francisco, California; Dickens Literary Festival in Rochester).

3-й этап:

Teacher: Well done! And now lexical and grammar control! I"ll give you 10 sentences. They contain the information about Ch.Dickens" life. Agree or disagree with me.

(Учитель открывает в презентации слайд с упражнением – 10 предложений, содержащих информацию из биографии писателя. Нужно определить, какие из них верны, какие не верны; затем исправить ошибки; объяснить употребление определенного артикля с именами собственными, употребление временных форм глагола; выполняется устно)

  • Charles Dickens was born in 1812 in the Portsmouth (It is true).
  • His father was a very rich man. (It is false, his father WAS a clerk. When the family moved to London he couldn"t get any job).
  • The first novel by Dickens was «A Dinner at Poplar Walk». It was published in 1844. (It is false, it was published in 1833).
  • Dickens started as a newspaper reporter, didn" he? (It is true).
  • «The Pickwick Papers» didn"t make him famous. (It is false. This novel was published in 1837 and was a great success).
  • Dickens" рen-name was Boz (It is true).
  • Much of his time was taken up with public reading of his best-loved novels. (It is true).
  • Dickens had never been to the America. (It is false. Dickens had been twice to America, in 1842 and in 1867).
  • Dickens wrote Oliver Twist, David Copperfield, Robinson Crusoe, Hard Times e.t.c. (Daniel Defoe wrote Robinson Crusoe ).
  • There are a lot of Dickens" museums and festivals in Great Britain and the USA (It is true).

4- й этап :

Teacher: Good job! And now let"s get some more information about Charles Dickens! I"ll read you an extract from the article, devoted to the Charles Dickens Fesivals in Rochester. Listen, try to understand and answer the question: How many festivals are described in the text? How are they called?

(На доске записаны слова и выражения из текста для аудирования. Учитель дважды читает текст, учащиеся слушают, затем отвечают на вопросы).

Charles Dickens Festivals in Rochester:

The City of Rochester in the county of Kent is situated about 20 miles south east of London. It comes alive in the first week of June celebrating the works of the great novelist with the Dickens Festival. Many visitors from all over the county come to Rochester to see this extraordinary festival. Many people join in the celebrations by dressing up in Victorian costumes and parading the streets of Rochester. There is nowhere in the world you can see this festival of Dickens characters, which include Ebenizer Scroodge, Oliver Twist, Bill Sykes and many others.

Again Rochester comes alive with the Dickensian Christmas.It is connected with the Christmas novel “A Christmas Carol”. It always snows in Rochester with the addition of an artificial snow machine . The smell of roasting chestnuts fills the streets. The atmosphere is full of Christmas tunes. The final of the festival is the Dickensian candlelight parade through High Street culminating in Christmas carols outside the Cathedral.

(Подчеркнутые слова выписаны на доске).

5-й этап:

Ответы на вопросы по прослушанному тексту

6- й этап :

Teacher:Let us discuss your homework for the next lesson. I ask you to write a short composition. It will be your opinion about Charles Dickens as one of the most favourite British writers and his works.

7- й этап : Заключение

Teacher: We have considered the life and the works by Charles Dickens.

I think we have understood an important thing today. Reading is one of the best ways to learn the culture of other countries. British literature is very rich in outstanding writers, who made it famous all over the world. Do you agree with me? Tell me please your opinion!

(Учащиеся очень коротко высказывают свое мнение)

Thank you for the work!

Your marks are…

Запустите аудио запись 26 урока первого уровня курса английского языка доктора Пимслера, слушайте, повторяйте и отвечайте на вопросы. При необходимости смотрите текстовый вариант на экране.
Окно с текстом расположено под аудио плеером и прокручивается отдельно, так что вы в любой момент можете поставить на паузу или перемотать назад, чтобы послушать еще раз.


Американский английский язык по методу доктора Пимслера.

Listen to this conversation.

Анна окликает на улице своего знакомого – Чарльза.

Вы слышали в разговоре слово «only», что означает «только».

A ‐ Charles, wait! Where are you going?

B ‐ I’m going to the department store on Park Avenue.

B ‐ Because I want to buy something for my wife.

A ‐ Do you know what time it is? Are the stores open?

B ‐ Yes, they are. It’s not too late. It’s only eight o’clock.

Now answer the questions.

Отвечайте на вопросы.

Good morning, how are you?

Fine, thank you.

I’m fine, thanks.

How’s your wife?

Ask her how she is.

Try to say «не очень хорошо».

Ask «почему?»

Мне нужно купить кое‐что.

I need to buy something.

И я не могу.

Имея ввиду конкретные магазины, скажите «потому что магазины закрыты».

Because the stores are closed.

The stores are closed.

Да, они закрыты.

Yes, they are closed.

Уже поздно.

Уже слишком поздно.

It’s too late.

It’s too late.

Но они открыты.

But they are open.

But they are open.

Они открыты завтра.

They are open tomorrow.

Вы можете купить что‐нибудь завтра.

You can buy something tomorrow.

«В универмаге». Имея ввиду какой‐нибудь универмаг вообще.

In a department store.

In a department store.

Что вы хотите купить?

What do you want to buy?

Say «мой муж хочет купить кое‐что».

My husband wants to buy something.

Для нашей маленькой девочки.

For our little girl.

For our little girl.

Имея ввиду конкретный универмаг, скажите «тогда поезжайте в универмаг».

Then go to the department store.

На Парковом Проспекте.

Say «завтра магазины открыты» имея ввиду «завтра магазины будут открыты».

Tomorrow the stores are open.

Tomorrow the stores are open.

Ask where Park Avenue is.

Ask where Park Avenue is.

Where is Park Avenue?

It’s over there.

Поезжайте направо

Go to the right.

Потом налево.

Then to the left.

Say «моему мужу нужны деньги». Дословно вам нужно произнести «моему мужу нужно немного

My husband needs some money.

My husband needs some money.

Мне тоже нужны деньги.

I need some money too.

Now say «мне нужен бензин».

I need some gas.

I need some gas.

Сколько он стоит?

Один доллар за галлон.

One dollar per gallon.

Почему вам нужен бензин?

Why do you need some gas?

Слушайте и повторяйте шаг за шагом.

Говоря о столице США, американцы иногда добавляют к ее названию сокращение «D.C.» ‐ округ

Колумбия.

Произнесите еще раз полное название этого города.

Now say «потому что я собираюсь в Вашингтон».

I’m going to Washington D.C.

А сейчас спросите просто «вы собираетесь в Вашингтон?»

You’re going to Washington?

«Что вы собираетесь делать там?» Только слушайте.

Listen and repeat.

What are you going to do there?

Вам уже приходилось использовать выражение «there» в выражениях «there are», «over there».

При использовании слова «there» самого по себе, обычно имеется ввиду какое‐то место, о

котором уже говорилось раньше.

Сейчас спросите ее еще раз, что она собирается делать там.

What are you going to do there?

Она отвечает «я собираюсь увидеть нескольких друзей». Сначала освоим выражение несколько

друзей. Listen and repeat.

Say «несколько друзей».

«Я собираюсь увидеть нескольких друзей». Listen and repeat.

I’m going to see a few friends.

Say «я собираюсь увидеть нескольких друзей».

I’m going to see a few friends.

How do you say «друг»?

Say «несколько друзей».

How do you say «увидеть»?

Спросите еще раз «что вы собираетесь делать там?»

What are you going to do there?

I’m going to see a few friends.

В Вашингтоне.

Try to say «у меня там есть несколько друзей».

I have a few friends there.

Я собираюсь увидеть нескольких друзей.

I’m going to see a few friends.

И я собираюсь поработать.

And I’m going to work.

I’m going to work.

Ask her is she’s going to work.

Are you going to work?

Are you going to work?

Я собираюсь увидеть нескольких друзей.

I’m going to see a few friends.

Try to say «я собираюсь увидеть своих друзей».

I’m going to see my friends.

Помните, что по‐английски дословно вы должны сказать «моих друзей». Пожалуйста повторите

I’m going to see my friends.

И я собираюсь поработать.

And I’m going to work.

Try to say «я собираюсь немного поработать».

I’m going to work a little.

I’m going to work a little.

Say «и я собираюсь увидеть своих друзей».

And I’m going to see me friends.

Now say «я собираюсь увидеть нескольких друзей».

I’m going to see a few friends.

«Может быть». Listen and repeat.

Вы собираетесь поработать?

Are you going to work?

Может быть.

«Да, я думаю, что я буду работать». Listen and repeat.

Вы обратили внимание на звук th в начале слова «думаю»?

Скажите еще раз «я думаю».

«Я думаю, что я буду работать». Listen and repeat.

I think I’m going to work.

Дословно вам придется произнести «я думаю, я собираюсь работать».

Скажите еще раз «я думаю, что я буду работать».

I think I’m going to work.

Now try to say «я не думаю, что я буду работать».

I don’t think I’m going to work.

Сейчас слушайте и повторяйте выражения «я так не думаю».

I don’t think so.

I don’t think so.

I don’t think so.

Обратите внимание на порядок слов.

Say again «я так не думаю».

I don’t think so.

А как ей сказать «я так думаю»?

Ask her if she’s going to see George.

Are you going to see George?

Are you going to see George?

Может быть.

Ask if George works in Washington.

Does George work in Washington?

Does George work in Washington D.C.?

Скажите, что вы так не думаете.

I don’t think so.

I don’t think so.

Try to say «он работает в Нью‐Йорке».

He works in New York.

Я думаю, что он работает в Нью‐Йорке.

I think he works in New York.

Now say «я думаю, что он живет в Нью‐Йорке».

I think he lives in New York.

Ask «тогда вы собираетесь увидеть Чарльза?»

Then are you going to see Charles?

Скажите, что вы так думаете.

Yes, I think so.

Но я собираюсь поработать тоже.

But I’m going to work too.

И я собираюсь увидеть нескольких друзей.

And I’m going to see a few friends.

I’m going to see a few friends.

Say «пожалуйста дайте мне».

Please, give me.

Try to say «несколько долларов».

Now say «мне нужен бензин».

I need some gas.

I need some gas.

Сколько он стоит?

Один доллар за галлон.

One dollar per gallon.

Потому что я собираюсь в Вашингтон.

Because I’m going to Washington.

«Там живет моя подруга Мери». Не забывайте о порядке слов.

My friend Marry lives there.

My friend Marry lives there.

Она работает там.

She works there.

She works there.

Помните, как спросить, далеко ли это.

Сейчас спросите, далеко ли Вашингтон.

How far is Washington?

Eighty five miles

How do you say «я так не думаю».

I don’t think so.

I don’t think so.

Now say «я не знаю».

Вот как спросить «вы едите сегодня?» повторяйте.

Are you going today?

Обратите внимание, что в зависимости от контекста, одно и тоже слово может означать

«собираетесь» и «едите», имея ввиду различные способы передвижения.

Ask again «Вы едите сегодня?»

Are you going today?

Я не знаю, может быть.

I don’t know, maybe.

I don’t know, maybe.

Спросите ее еще раз, сегодня ли она едет.

Are you going today?

Как ей ответить, что она так не думает.

I don’t think so.

I don’t think so.

Спросите еще раз, далеко ли Вашингтон.

How far is Washington?

Eighty five miles

Я хотела бы увидеть Вашингтон.

I’d like to see Washington.

И у меня там есть несколько друзей.

And I have a few friends there.

Сейчас представьте, что вы едите в Вашингтон и вам нужно уточнить дорогу.

Спросите, по этой ли дороге нужно ехать в Вашингтон.

Is this the road to Washington?

No, the road you want is to the right.

Вы не совсем расслышали, что она сказала. Переспросите. Налево?

Now ask «налево или направо?»

To the left or to the right?

To the left or to the right?

Как ей сказать «дорога, которую вы хотите найти».

The road you want.

The road you want.

Дорога, которую вы хотите найти – направо.

The road you want is to the right.

Say «поезжайте направо».

Go to the right.

Go to the right.

А потом прямо.

And then straight ahead.

Помните, как спросить «что вы хотите делать там?»

What do you want to do there?

Представьте, что вы собираетесь купить кое‐какие сувениры. Спросите «универмаги сейчас

открыты».

Are the department stores open now?

No, it’s late. I think the department stores are closed.

Say that it’s not late.

It’s not late.

Да, уже поздно.

Yes, it’s late.

Yes, it’s late.

И я думаю, что магазины закрыты.

And I think the stores are closed.

I think the stores in Washington are closed.

Урок №26 окончен.



Продолжить увлекательный курс изучения английского языка с помощью метода доктора Пола Пимслера.

полный курс (все 90 уроков + 21 урок чтения).